Personal Trainer Rotterdam

Voor ons ben je niet zomaar een klant erbij. Jij bent een uniek individu. Jouw lichaam is een uniek systeem. Misschien heb je meer fun nodig om jouw doelen te bereiken, of misschien juist harde discipline. Met Personal Training houden we daar rekening mee. Wij leren je kennen en stellen samen met jou een pad op om jouw doelen te bereiken. 

9 van de 10 mensen die bij ons een proefles voor Personal Training in Rotterdam doen blijven vaker terugkomen, ontdek zelf waarom:

Waarom Personal Training in Rotterdam?

Personal Training

Inmiddels is het algemeen bekend: een fit lichaam hoort bij een gezond en gelukkig leven. Onze Personal Trainers in Rotterdam helpen jou gezonder en gelukkiger te worden door te focussen op juiste training, voeding en lifestyle.

Effectiever Groeien

Onze Personal Trainers helpen jou om jouw doelen sneller en effectiever te bereiken. Zo pluk jij de vruchten van jarenlange kennis, ervaring en onderzoek van de trainer en de lessen van voorgaande cliënten.

Doelen Bereiken

Misschien wil je afvallen, of juist aankomen. Misschien wil je sterker worden, of misschien gewoon lekkerder in je vel zitten. Onze Personal Trainers maken samen met jou een persoonlijk plan van aanpak, zodat jij makkelijker en effectiever jouw doelen kunt bereiken.

Waarom Wij?

icon prijs

prijs

Een programma op maat voor een nuchtere prijs.

icon progress tracking

kwaliteit

Alles wat wij doen is wetenschappelijk onderbouwd.

icon-ervaring

ervaring

Samen 15 jaar ervaring, 10 certificaten en diploma’s.

Gratis Proeftraining

Meld je aan voor jouw gratis proeftraining via ons portaal en boek meteen je eerste proefles. Inclusief een intake waar wij je leren kennen en samen met jou een pad opstellen om jouw doelen te bereiken. Maak je geen zorgen, je zit nergens aan vast.

Word getraind door

Robert-Jan Personal Trainer in Rotterdam

Robert-Jan

Founder / Personal Trainer

Jou leren kennen en met die kennis het beste uit jou weten te halen is een van de krachten van mij als Personal Trainer. Krachttraining en een gezonde levensstijl heeft voor iedereen enorme voordelen die ik graag met jou wil delen. Met onze wetenschappelijk onderbouwde visie en methoden is 1 ding zeker, jij gaat je doelen bereiken!

Mijn specialisaties zijn:

  • Strength & Conditioning
  • Techniek Coaching
  • Lichaamscompositie verbetering

Resultaat telt

Voor jou, en voor ons. Maar wat zeggen anderen over ons?

Commitment

De eerste Personal Training krijg je gratis van ons, no strings attached. Daarin kijken we naar jouw doelen, maken we een plan van aanpak, en doe je al je eerste training met onze personal trainer.

Een Personal Training vanaf €48, lekker nuchter geprijsd toch?

De meeste cliënten merken dat ze hun doelen sneller en effectiever behalen met Personal Training in Rotterdam.

vanaf

€ 48

Per Training
  • Persoonlijk Plan
  • High End Begeleiding
  • Kracht- en conditietraining

Gratis Proeftraining

Door je aan te melden via ons portaal kan je meteen jouw eerste gratis proefles boeken.

Veelgestelde vragen

Zoals je een aannemer inhuurt om je huis te laten opknappen, helpt een Personal Trainer jou om aan je lichaam te bouwen en jouw doelen te bereiken. Een (goede) Personal Trainer zal door middel van zijn kennis en ervaring, jou op een zo efficiënt mogelijke manier naar jouw doelen begeleiden. Hij zal je motiveren, nieuwe dingen aanleren, voor valkuilen behoeden en blessure vrij houden. 

Een Personal Trainer is eigenlijk de grote broer die je altijd al had willen hebben.

Vergeleken met een regulier sportabonnement kan Personal Training relatief prijzig zijn. Maar daar krijg je ook heel wat meer voor terug dan alleen toegang tot fitnessapparatuur. Personal Training is een investering. Een investering in je lichaam, gezondheid en zelfs je geest.

De meeste Personal Trainers kosten tussen de €45 – €90 per uur. Ondanks het prijsverschil is een duurdere trainer niet perse beter, maar durft die vaak gewoon meer te vragen.

Door vragen te blijven stellen.

Laat mij dit uitleggen. Jouw Personal Trainer zal je allerlei opdrachten geven. Als hij niet goed kan beargumenteren waarom hij jou bepaalde oefeningen laat doen, of op een bepaalde manier laat eten, heeft hij er dan überhaupt over nagedacht en heeft het überhaupt wel zin? Als het goed is heeft jouw Personal Trainer enige theoretische kennis genoten en een aantal diploma’s op zak. Hij zal dus moeiteloos zijn beweegredenen aan jou moeten kunnen uitleggen. 

Verder zal een goede Personal Trainer zelf ook nog sportief zijn en nieuwe ontwikkelingen willen uitproberen en toepassen. Mede hierdoor zullen de meeste goede Personal Trainers ook een fit fysiek voorkomen hebben. De Personal Trainers van Body Based voldoen aan al deze eisen, echte vakidioten met een liefde voor sport, progressie en gezondheid.

Tot slot zal een goede Personal Trainer aandacht voor jou hebben tijdens de trainingen, interesse in jou als persoon tonen en zeker niet op zijn telefoon zitten. Klinkt super logisch toch? Toch krijgen wij vaak van cliënten te horen dat hun oude PT-er of vaak op zijn/haar telefoon zat of geen vast plan met de cliënt hadden gemaakt.

Afhankelijk van de doelen die je samen jouw Personal Trainer hebt opgesteld, zal je een bepaalde trainingsmethodiek volgen. Maar een goed onderbouwde training zal altijd uit de volgende onderdelen bestaan;

  1. Warming-up
    De warming-up heeft in de meest optimale situatie een algemeen en specifiek deel. Het algemene gedeelte wordt gebruik om de lichaamstemperatuur en hartslag te verhogen. In het specifieke deel zou het logisch zijn als er bijvoorbeeld een aantal squat varianten voorbij komen als je later in de training keihard moet gaan squaten. Het specifieke gedeelte vraagt dus om oefeningen die bijdragen aan je warming up maar die specifiek zijn aan de training die je gaat doen. Daarbij helpt het specifieke gedeelte je ook om mentaal en neurologisch klaar te maken voor de aankomende oefening(en).

  2. Mobility
    Het vele stilzitten, maar ook het sporten zelf kan stijfheid in gewrichten en spieren geven. Meer bewegingsvrijheid in spieren en gewrichten verminderd de kans op blessures en maakt het bewegen zelf ook makkelijker. Oefeningen kunnen beter uitgevoerd worden en dit zal mogelijk weer een grotere trainingsprikkel afgeven. Wat weer tot meer resultaat zou kunnen leiden. Bij Body Based erkennen we het belang van mobiliteit zijn en hier zullen we tijdens de trainingen ook genoeg aandacht aan geven.

  3. Workout
    Dit is uiteindelijk waar de training om gaat. Afhankelijk van je doelen kan dit krachttraining, conditietraining of een combinatie van beide zijn. Hier kunnen verschillende trainingsmethoden toegepast worden zoals progressieve overload, HIIT, VO2Max en nog veel meer. Één ding is zeker, de trainingen die je bij Body Based volgt zijn wetenschappelijk onderbouwd.

  4. Cooling-down / Afsluiting
    Hoewel er wetenschappelijk gezien weinig bewijs is voor een effectieve cooling-down, kan het mentaal wel erg fijn zijn om even tot rust te komen en het lichaam te laten ontspannen. Hier geven wij je bij Body Based ook alle ruimte voor.

Het is belangrijk dat jij je tijdens de trainingen fijn voelt, dus draag sportieve kleding waar jij je prettig bij voelt. Trek je lievelings sportschoenen aan en neem een flesje water en een handdoek mee. De rest verzorgen wij.

Juist! We zien helaas te vaak dat het activiteitsniveau hard daalt naarmate er een blessure opgelopen wordt. Maar stoppen met bewegen is ongeveer de slechte keuze. 

Je zal waarschijnlijk wel anders moeten gaan bewegen. Dat je niet precies weet hoe is logisch, je hebt deze blessure waarschijnlijk ook nog nooit eerder gehad. De Personal Trainers van Body Based hebben de juiste ervaring en hebben samen met cliënten al veelvuldig met en om blessures heen getraind.

Wil je weten of je met jouw blessure ook bij ons terecht kan? Stuur hier even een berichtje en we helpen je zsm op weg.

Het sporten in een groep brengt vele voordelen met zich mee. Met gelijkgestemden samen aan de slag om fitter, sterker of slanker te worden. Daarom hebben we bij Body Based de Small Group Training in het leven geroepen. Je traint in een kleine groep waarbij nog veel ruimte is voor persoonlijke aandacht en je deelt de kosten van een Personal Trainer. Ideaal toch!

Bekijk hier het verschil tussen de tarieven.

Wat leuke foto's!

Body Based maakt gebruik van Cookies om de website zo goed mogelijk aan u weer te geven.